Adverteren
Wat zijn de kosten voor een plaatsing op deze website?
De plaatsing van uw vakantieverblijf op Holland-vakantiehuis.nl kost u slechts € 67,50,= excl BTW per jaar.
U betaalt dus geen commissie over boekingen omdat de huurder rechtstreeks contact met u opneemt via mail/telefoon of uw eigen website.
Loopt mijn advertentie automatisch af na het eerste jaar?
Uw advertentie loopt niet automatisch af het eerste jaar. Indien wij geen afbericht ontvangen via de mail of post uiterlijk 1 maand voor het verstrijken van het abonnementsjaar dan gaan wij er van uit dat u gewoon wilt blijven adverteren via ons platform. Zie de voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan bij aanmelden.
Hoe kan ik een 2e huisje gaan aanmelden?
U kunt op dezelfde manier een 2e huisje aanbieden op onze site zoals u ook de eerste keer heeft gedaan. Ga hiervoor naar de aanmeldpagina.
Wij zorgen er voor dat beide huizen onder 1 account komen te staat zodat u na inloggen in uw beheersscherm beide huizen kunt gaan bewerken.
Moet ik ook commissie of provisie betalen over een boeking?
Nee, u hoeft geen commissie te betalen over een boeking die is gemaakt door een klant die via ons platform heeft geboekt. u betaalt slechts alleen de abonnementskosten van € 67,50 excl BTW per jaar.
Wanneer ik me nu vandaag aanmeld tot wanneer loopt dan mijn jaarabonnement?
Uw jaarabonnement gaat in op de dag dat u uw verblijf heeft aangemeld op ons platform.
Dus als voorbeeld: U meldt uw verblijf aan op 1 aug 2021 dan is uw abonnement vanaf die data een jaar geldig, dus tot 1 aug 2022.
Mocht u besluiten geen gebruik meer te maken van de presentatie van uw verblijf op Holland-vakantiehuis.nl dan kunt u dit schriftelijk uiterlijk 1 maand voor het verstrijken van het presentatiejaar doorgeven. Wanneer u gedurende de periode van betaalde plaatsing uw vermelding wilt beëindigen, kan geen beroep worden gedaan op terugbetaling van de nog resterende maanden.
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Mocht u besluiten geen gebruik meer te maken van de presentatie van uw verblijf op Holland-vakantiehuis.nl dan kunt u dit via een e-mailbericht aan ons - uiterlijk 1 maand voor het verstrijken van het presentatiejaar - doorgeven. U ziet in uw beheerscherm om de homepagina staan wanneer uw advertentie voor het laatst is verlengd.
Hoe maak ik een advertentie aan?
U kunt heel eenvoudig uw vakantieverblijf aanmelden. Klik hieronder op de link en vul de gevraagde gegevens in. Het aanmelden bestaat uit verschillende stappen. Bevestig elke stap met de knop "Volgende stap".
Na het invullen en het opsturen van het formulier krijgt u van ons een bevestiging per e-mail toegestuurd op het door u opgegeven e-mailadres. Ontvangt u geen e-mail bericht dan is er wat misgelopen. Mogelijk staat er een fout in het opgegeven e-mailadres. Contacteer dan onze klantenservice.
In deze e-mail vindt u naast de ingevulde gegevens ook uw wachtwoord. Met dit wachtwoord kunt u via de "login eigenaar" optie in uw beheersysteem komen waar u uw presentatie kunt aanpassen. Daarnaast hebben wij minimaal 1 foto (maximaal 26 foto's) van uw vakantieverblijf nodig.
klik hier om een advertentie aan te maken.
Zijn er behalve abonnementskosten nog andere kosten?
Naast de algemene kosten voor het abonnement zijn er geen extra kosten verbonden aan uw advertentie. Wel heb je daarnaast nog de keuze uit één of meerdere extra promotie diensten.
De extra opties zijn:
Link naar bestaande website
Heeft u een eigen website en wilt u uw bezoekers hierop attenderen? Kies dan voor een verwijzing in de presentatie naar uw eigen website. De kosten voor een link naar een website zijn € 45,- incl BTW per jaar.
Top-advertentie vermelding:
U kunt ook uw presentatie een bepaalde tijd extra in de spotlight zetten door te kiezen voor een top-advertentie plaatsing. Hierdoor wordt uw advertentie door meer bezoekers bekeken en vergroot u de kans op sneller verhuur van uw verblijf. De prijzen zijn afhankelijk voor de periode die u kiest.
U kunt kiezen uit de volgende 4 periodes waarin uw advertentie als topadvertentie online staat (prijzen incl BTW).
- 7 dagen € 8,00
- 4 weken € 28,00 (i.p.v. € 32,00)
- half jaar € 160,00 (i.p.v. € 208,00)
- heel jaar € 300,00 (i.p.v. € 416,00)
last-minute vermelding:
Hebt u nog plaats in uw verblijf de komende weken, Dan heeft u de mogelijkheid om de advertentie tijdelijk in onze populaire last-minute te plaatsen. Uw verblijf krijgt hierdoor extra aandacht omdat het op de voorpagina van verschillende sites en tevens in onze last-minute rubriek verschijnt. De plaatsingsduur is 2 weken en de kosten voor deze Last-minute plaatsing zijn € 10,= incl. BTW.
Plaatsing op andere websites:
Voor slechts € 35,= ex btw kunnen wij uw advertentie ook automatisch plaatsen op andere platforms. Hierdoor krijgt u een enorm bereik en vele extra bezoekers wat weer resulteert in een hoger rendement!
Klopt dat ik de jaarlijkse factuur van het abonnement via de mail krijg?
Dat klopt helemaal, de factuur van uw jaarabonnement versturen we elk jaar per email.
Wij beheren een groot aantal vakantiehuizen, kunnen wij ook meedoen?
Beheert u meerdere vakantiehuizen of bent u eigenaar van een vakantiepark, verhuurbedrijf of vakantiehuisportal? Of bent u misschien aangesloten bij een vereniging van vakantiehuiseigenaren? Ook voor u kunnen we veel betekenen. De afgelopen jaren hebben we namelijk vele rechtstreekse koppelingen kunnen realiseren met vele bedrijven. Laat ons hier weten wat we voor u kunnen betekenen!
Kan ik mijn agenda ook koppelen met een Ical agenda?
Ja dat kan. U heeft de mogelijkheid om de agenda in uw presentatie te koppelen met externe agenda's via ICal. Op die manier kunt u op één centrale plaats uw agenda bijwerken en wordt het op meerdere websites (zoals bijv. die van ons) automatisch aangepast.
Hoe lang duurt het voordat mijn vakantieverblijf op de website wordt getoond?
Na ontvangst van de betaling wordt uw accommodatie direct getoond op ons platform. U ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.
Waar moet een video aan voldoen?
U kunt een video toevoegen aan uw advertentie. Dit geeft de klant een goed beeld van uw verblijf en beelden zeggen meer dan 1000 woorden! U kunt de video uploaden door een link van Youtube of Vimeo toe te voegen. We adviseren een maximale duur van de video van 2 minuten.
Wanneer verloopt mijn advertentie?
?In uw beheerscherm ziet u op de homepagina staan wanneer uw advertentie voor het laatst is verlengd voor een jaar. Op die data verlengen we dus jaarlijks weer uw jaarabonnement:
Service kosten worden er gerekend bij mijn advertentie. Hoe kan ik zien waar die uit bestaan?
Indien u 'bijkomende kosten' heeft aangegeven in uw beheer dan worden deze meegenomen in een reservering-aanvraag als iemand een periode heeft aangeklikt in uw advertentie. Indien u niet helemaal duidelijk heeft waar deze service kosten ook alweer uit bestaan dan kunt u dit op een makkelijke manier even checken. Ga als een 'bezoeker' even naar uw eigen presentatie van uw vakantiehuis en geef een periode aan in de kalender. Vervolgens kunt u klikken op 'direct reserveren'. Daarna krijgt u inzichtelijk waar die service kosten uit bestaan. In onderstaand voordeel zijn de service kosten €50,= , deze kosten zijn dus voor de 'eindschoonmaak'.
Heeft u onlangs een factuur of een herinnering ontvangen en heeft u daar een vraag over dan kunt u helemaal hieronder uw vraag aan ons stellen. U kunt namelijk niet meteen reageren op de factuur die u heeft gekregen omdat deze extern wordt verzonden met een 'noreply' e-mailadres.
Kan ik jullie telefonisch bereiken?
Helaas is dat niet mogelijk. Wij doen op dit moment de gehele klantenservice digitaal. Dat wil zeggen dat wanneer u een vraag heeft en deze niet in de FAQ staat, u deze via de mail aan ons kunt stellen. Wij beantwoorden deze mail meestal de zelfde dag nog! Wij kiezen hiervoor om de kosten zo laag mogelijk te houden waardoor we het abonnement van onze huisjes eigenaren zo laag mogelijk kunnen houden. Hierdoor kunnen wij u een zo groot mogelijk aanbod vakantiehuizen aanbieden.
Ik laat mijn boekingen doen door een verhuur/boekingskantoor. Heeft adverteren dan zin?
Heeft u een eigen vakantiehuis en heeft u de verhuur ondergebracht bij een ander verhuurkantoor of boekingsplatform? Ook dan kunnen wij veel voor u betekenen! Want bij ons heeft u de mogelijkheid om de websitelink van dit boekingskantoor in uw advertentie te zetten. Dus stel u voor u laat de verhuur van uw vakantiehuis doen door verhuurplatform [X]. Nu kunnen we ons voorstellen dat dit bedrijf wellicht niet overal even goed zichtbaar is op internet (wellicht ook niet in het buitenland).
Door een advertentie te plaatsen met daarin de vermelding van de websitelink van uw verhuurkantoor [X] op ons platform kunnen wij veel extra potentiële huurders meteen doorsturen naar de pagina van uw huis op de pagina van uw verhuurkantoor [X]. Daar kunnen ze dan vervolgens de boeking gaan doen. Op die manier wordt door vele adverteerders ons platform ook gebruikt.
Persoonlijke gegevens beheren
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Wanneer u uw wachtwoord wilt gaan wijzigen dan kunt u dit doen in uw beheeromgeving.
Onder de rubriek [mijn account] vind u dit onderdeel. Hier kunt u het nieuwe wachtwoord aangeven (daarnaast dient u ook het oude wachtwoord op te geven ter controle).
'Mijn account' vindt u rechtsboven in uw scherm onder het rondje met uw initialen:
Vervolgens komt u in het volgende scherm terecht waar u uw wachtwoord kunt gaan wijzigen:
Kan ik meerdere woningen in één advertentie aanbieden?
Het is niet toegestaan om in 1 advertentie meerdere verblijven aan te bieden. Wilt u met meerdere verblijven adverteren dan kunt u per verblijf een advertentie aanmaken. Wij hanteren hier kortingen voor: zie hier. Wilt u met een groot aantal huizen adverteren (meer dan 10) dan is het ook mogelijk om te werken met een koppeling. Neem in dat geval contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Wanneer u uw persoonlijke gegevens wilt gaan wijzigen dan kunt u dit helemaal zelf doen in uw eigen beheeromgeving. Klik in uw beheeromgeving op [persoonlijke gegevens] , vervolgens kunt u hier uw e-mailadres; telefoonnummer en wachtwoord gaan aanpassen.
Let op dat u na elke aanpassing even op de knop [opslaan] klikt.
Ik ben mijn wachtwoord kwijt? Hoe kan ik nu inloggen?
Indien u uw wachtwoord niet meer weet dan kunt u heel gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanmaken/opvragen. Ga hiervoor naar het login scherm van de beheeromgeving: https://www.holland-vakantiehuis.nl/wcms/. Vervolgens ziet u daar de knop 'wachtwoord vergeten' staan waar u op kunt klikken om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Extra promotie mogelijkheden
Hoe kan ik nog meer opvallen met mijn advertentie tussen al het aanbod?
Naast de standaard advertentie heeft u ook nog de mogelijkheid om gebruik te maken van extra PR tools. Hiermee kan u bijvoorbeeld een bepaalde periode uw advertentie extra in de schijnwerpers zetten. Tevens heeft u de mogelijkheid om uw advertentie ook nog op een ander verhuur platform te plaatsen.
Deze drie extra (betaalde) plaatsingsmogelijkheden heeft u:
- Plaatsing in Last-minute rubriek
- Plaatsing in Top-advertentie rubriek
- Plaatsing op meerdere websites (alleen van toepassing als uw verblijf in Belgie of Nederland is gelegen).
Wat zijn de voordelen van een last-minute plaatsing van mijn huis.
Het grote voordeel van het plaatsen van een last-minute melding is dat uw verblijf wordt getoond in onze populaire last-minute rubriek op onze site. Hier wordt veel naar gekeken door mensen die op het laatste moment nog even weg willen. Daarnaast nemen we de last-minutes mee in onze nieuwsbrieven die worden verstuurd naar 1000'den abonnees.
Wat zijn de voordelen van een Top-advertentie plaatsing?
De top-advertentie wordt door vele van onze adverteerders ingezet. De reden is dat de presentatie van het huisje bovenaan komt te staan na een zoekopdracht (samen met de andere top-advertenties). Met het steeds groter wordende aanbod is dit een perfecte manier om nog meer uit de advertentie te halen. Gemiddeld wordt een top-advertentie 6 tot 8 keer meer bekeken en aangeklikt. Wat in de praktijk betekend dat het huis met een top-advertentie een veel hogere kans heeft om geboekt te worden. Als adverteerder kan je kiezen voor verschillende termijnen (een week, maand, half jaar en heel jaar).
Hoe kan ik me aanmelden voor een last-minute?
U kunt uw verblijf geheel zelf aanmelden/plaatsen in onze last-minute rubriek. Ga hiervoor naar de rubriek [mijn vakantiehuizen] in uw beheerscherm. Vervolgens klikt u op [last-minute] wat in de kolom aan de linkerkant van uw scherm staat onder het item 'extra services'. Eenmaal daar aangekomen kunt u de last-minute periode aangeven en de prijs. Zodra de online betaling is gedaan plaatsen we uw verblijf in deze rubriek.
Hoe kan ik mijn huisje een bepaalde tijd als een top-advertentie inschrijven?
?U kunt uw verblijf geheel zelf aanmelden/plaatsen als 'top-advertentie' verblijf. Ga hiervoor naar de rubriek [mijn vakantiehuizen] in uw beheerscherm. Vervolgens klikt u op de subrubriek [top-advertentie] wat in de kolom aan de linkerkant van uw scherm staat onder het item 'extra services'. Eenmaal daar aangekomen kunt u aangeven hoe lang u uw verblijf in deze populaire rubriek wilt gaan zetten. U heeft de keuze tussen een week, een maand, een half jaar en een heel jaar. Nadat de online betaling is afgerond wordt van uw standaard advertentie een top-advertentie gemaakt en kunt u genieten van veel extra bezoekers.
Hoe kan ik mijn eigen website promoten in de advertentie?
Het is mogelijk om ook uw eigen website te vermelden in de advertenties. We hebben daar verschillende mogelijkheden in. Deze opties kunt u vinden in uw beheer onder de hoofdrubriek [Mijn vakantiehuizen] daarna klikt u op de subrubriek [website vermelding] wat u links van uw scherm ziet staan onder het kopje 'extra service'. Vervolgens kunt u daar bekijken welke mogelijkheden er zijn en kunt u dit invullen en afronden.
Foto's en Video's
Hoeveel foto's kan ik plaatsen bij mijn advertentie?
U heeft de mogelijkheid om max 26 foto's te plaatsen bij uw advertentie.
Waar moet een goede overzichtsfoto aan voldoen?
Een goede overzichtsfoto is erg belangrijk. Dat is de enige foto die een klant ziet na een zoekopdracht. Dus die ene foto moet opvallen en er uit springen. Want na een zoekopdracht verschijnen er wellicht 20 huizen en juist dan is het van groot belang dat uw verblijf opvalt en een goede eerste indruk geeft. Bijvoorkeur een foto van de buitenkant van het verblijf. Het liefst genomen bij mooi helder weer. Een prachtig huis kan met hele donkere lucht/wolken toch net iets minder leuk er uit zien. Heeft het een mooie tuin met veel privacy probeer dat vast te leggen in die ene foto.
Hoe kan ik de volgorde van mijn foto's aanpassen?
In uw beheerscherm vind u onder de rubriek [foto's/video] een overzicht van de foto's die u heeft geplaatst in uw advertentie. U kunt heel gemakkelijk deze foto's wijzigen van positie door ze naar de juiste te plaats te verschuiven. U doet dit door op de foto te gaan staan met u muis en deze vervolgens te verschuiven terwijl u de muis ingedrukt houdt. Hiermee kunt u de foto's een positie naar boven of naar onderen verplaatsen. Houdt u er rekening mee dat veranderingen soms niet meteen zichtbaar zijn in uw beheerscherm. Echter de klant ziet wel meteen de juiste volgorde. Dit heeft vaak te maken met het cache geheugen van uw PC.
Ik wil een nieuwe foto plaatsen maar het systeem slaat de foto niet op? Wat nu?
Waarschijnlijk is uw foto qua bestand (grootte vd foto) te groot en kan ons systeem daarom deze niet opslaan. Waar u aan moet voldoen is:
- Alle foto's dienen in het JPEG formaat te zijn.
- De maximale bestandsgrootte per foto is 8 megabyte (MB).
- De maximale afbeeldingsgrootte per foto is: 6144 x 4096 pixels.
U kunt er dus voor kiezen om deze dan te verkleinen en dan nogmaals te uploaden. Mocht dat echter ook niet lukken dan kunt u ook de foto naar ons sturen zodat wij dit voor u kunnen gaan doen. Zorgt u daarbij wel op dat u deze foto's per tweetal naar ons toestuurt. Anders lukt versturen via email namelijk ook niet. Gaat het om veel foto's dan kunt u ook dit versturen via de website van WeTransfer
Hoe kan ik een video toevoegen?
U kunt geheel zelf een video gaan toevoegen aan uw presentatie. Ga hiervoor naar de rubriek [mijn vakantiehuizen] in uw beheerscherm. Vervolgens klikt u op de subrubriek [foto's / video] dat u kunt vinden in de kolom aan de linkerkant van uw scherm. Eenmaal daar aangekomen kunt u de de link van Youtube of link van Vimeo van uw vakantiehuis film daar gaan toevoegen.
Hoe kan ik een foto verwijderen?
U kunt heel gemakkelijk een foto verwijderen door op het prullenmandje te klikken die u in het rood ziet staan op uw foto in uw beheerscherm:
Het komt soms voor dat een foto verkeerd wordt getoond. Bijv. op de kop. U kunt dit makkelijk oplossen door in uw beheer te gaan naar de rubriek [foto's/video]. Vervolgens gaat u naar de desbetreffende foto. Daar ziet u in de foto een vierkant grijs vakje met een rond pijltje. Als u daar op klikt zal de foto veranderen:
Statistieken
Waar kan ik mijn statistieken van mijn advertentie bekijken?
U kunt uw statistieken bekijken van uw advertentie in uw beheerscherm.
stap 1]
Ga na inloggen naar de rubriek [statistieken]:
Adverteert u echter met meerdere huizen en wilt u de statistieken bekijken van al alle huizen (dus niet van 1 huis afzonderlijk) dan kiest u voor [statistieken] in de bovenste navigeer balk:
Wat kan ik met de statistieken?
Via de rubriek [contact statistieken] krijgt u een goed beeld of uw advertentie wordt bekeken en of het dus nuttig is om via ons platform te gaan adverteren. Daarnaast kunt u ook aanpassingen aan uw presentatie gaan monitoren. Aanpassen van foto's , deelname aan bepaalde PR tools kunt u nadien dan beoordelen of die extra bezoekers opleveren.
U kunt hier bekijken hoe vaak uw presentatie is bekeken door mensen, daarnaast kunt u nakijken wie u een email heeft gestuurd. Tevens registreren wij ook het aantal keren dat de contactgegevens zijn opgevraagd en hoeveel mensen op de website link van uw eigen website hebben geklikt (indien u daarmee adverteert).
Dat kan kloppen. Indien u met uw eigen website link adverteert in de presentatie dan zult u zien dat u weinig aanvragen meer krijgt via ons platform. U kunt zelfs het gevoel krijgen dat ons platform niet zoveel doet. Dit is echter niet het geval. Immers, indien een potentiële klant interesse heeft gekregen in uw verblijf dan zal deze persoon altijd eerst gaan klikken op uw website link die staat vermeld. Eenmaal aangekomen op uw eigen website zal deze klant u een mail sturen of contact gaan opnemen via telefoon. Dit contact zal dus niet meer verlopen via onze website. Helaas hebben wij van deze personen geen namen en kunnen dus moeilijk aantonen dat onze website wel degelijk veel doet, alleen merkt u er weinig van.
Dat kan zeker. Standaard is het zo ingesteld dat u een bevestigingsmail krijgt zodra iemand u contactgegevens heeft opgevraagd. Indien u dat liever niet heeft dan kunt u deze functie uitzetten in uw beheeromgeving. Ga daarvoor naar de rubriek [contact statistieken], daar kunt u deze functie uit of aan zetten.
In mijn beheer staat dat er contact is opgezocht via mail maar heb niets binnengekregen?
Als je in je statistieken hebt gezien dat er een mail of reservering is verstuurd maar je niet hebt binnengekregen dan is de kans groot dat deze in je spambox is terecht gekomen. We raden aan om daar eerst even te kijken. Wat je evt. nog zou kunnen doen, om dit in het vervolg te voorkomen, is ons emailadres even toevoegen aan je adressenbestand. Helaas kunnen wij 'weg geraakte' mails niet wederom toesturen omdat wij geen inzage hebben in het verkeer wat plaats vindt tussen huurder en verhuurder.
Contactgegevens zijn opgevraagd maar zie niet het emailadres van de aanvrager staan?
Een bezoeker van onze website kan uw contactgegevens gaan opvragen/inzien zodat ze bijv. op een ander tijdstip u kunnen bellen of een mailtje kunnen gaan sturen. Of ze willen uw website link opvragen van uw eigen website zodat ze eerst daar nog even op kunnen kijken voordat ze actie ondernemen. In deze gevallen kunt u deze klant geen mail sturen of terug bellen. Immers heeft deze klant er voor gekozen om eerst alleen even uw contactgegevens op te vragen zodat ze zelf kunnen beslissen wanneer ze actie ondernemen. Anders hadden ze wel via de advertentie u een mail gestuurd. Wij hebben dan van deze klanten ook geen emailadres en deze ziet u dus ook niet staan in het beheerscherm (in dit geval moeten wij ons houden aan de AVG wetgeving waarbij de privacy van de klant gewaarborgd moet zijn).
Zodra iemand uw contactgegevens opvraagt dan registreren we dit in uw beheerscherm in de rubriek [statistieken] onder het kopje 'contacten'. Dus onder 'contacten' vallen dus reserveringsaanvragen; gestuurde e-mailen en contactgegevens opvragingen.
Wat betekend het getal 'favorieten' in de statistieken?
In uw beheer ziet u ook een getal bij 'favorieten' staan. Dit getal geeft aan hoeveel bezoekers uw advertentie hebben opgeslagen als 'favoriet'. Zodra een klant uw verblijf heeft opgeslagen als 'favoriet', kan deze bij een volgend bezoek aan de website uw advertentie (uw verblijf) sneller terug vinden. Wie uw verblijf heeft opgeslagen als favoriet weten we helaas niet. U kunt dus ook niet extra informatie naar deze mensen sturen.
Waar kan ik de wekelijkse bezoeken bekijken?
U kunt de wekelijks bezoeken bekijken door te klikken op de rubriek 'statistieken' bovenaan in uw scherm:
Indien bij de statistieken staat onder het kopje 'contact' dat de contactgegevens zijn opgevraagd dan wordt daar vaak geen naam genoemd van deze persoon. Hier kan dan ook niet op gereageerd worden. Dit zijn namelijk bezoekers die via jullie advertentie jullie contactgegevens hebben opgevraagd. Dus daarna zouden ze met deze gegevens jullie kunnen bellen of een email kunnen gaan sturen. Wie dat zijn geweest weten we niet. Als iemand de contactgegevens opvraagt via de presentatie dan mogen wij niet deze gegevens van de klant opvragen i.v.m. de AVG wetgeving.
In de statistieken staat dat mijn contactgegevens zijn opgevraagd. Maar staat geen naam bij?
Indien een bezoeker uw contactgegevens heeft opgevraagd waaronder bijvoorbeeld emailadres/telefoonnummer en/of uw eigen website, dan hoeft deze klant hierbij geen klantgegevens achter te laten op onze site. We hebben in dat geval dus geen naam van deze klant. Wij kunnen dan ook niet achterhalen of deze klant uiteindelijk heeft geboekt. Dit kan dus een vertekend beeld geven van de statistieken.
Kalender beheer
Klopt dat veranderingen die ik aanmaak in de kalender automatisch worden opgeslagen?
Zodra u een aanpassing maakt in het kalender in uw beheerscherm dan wordt dit automatisch opgeslagen.
Je maakt al gebruik van een Ical link maar hebt een nieuwe gekregen? Deze kan je invoeren op de plek waar nu de oude staat vermeld. Op deze manier zal vanaf dat moment de kalender synchroniseren met deze nieuwe link en de data hiervan overnemen.
Hoe en waar kan ik mijn kalender aanpassen/beheren?
Op de kalender in uw advertentie te beheren of aan te passen klikt u in uw beheeromgeving u op de homepagina op de knop [beheer vakantiehuis]
Vervolgens ziet u aan de linker kant van uw scherm de verschillende rubrieken staan waaronder de rubriek [kalender beheren]. Als u daar op klikt komt u in het scherm waar u uw kalender kunt gaan beheren:
Kan ik ook al mijn agenda voor volgend jaar bijwerken?
U kunt ook de agenda van volgend jaar al gaan bijwerken. U ziet, nadat u heeft geklikt op [kalender beheer] in uw beheeromgeving, rechtsboven de agenda een pijltjestoets. Als u daarop klikt kunt u door de agenda bladeren en zo ook naar een maand gaan van aankomend jaar.
Indien u gebruik maakt van een Ical koppeling dan is het niet mogelijk om ook daarnaast nog handmatig aanpassingen te doen in de kalender. Deze worden dan niet opgeslagen. Het systeem zal de data gebruiken die via de Ical koppeling binnen komt.
Kan ik mijn kalender over verschillende dagen tegelijk instellen of moet ik dat per dag doen?
U kunt inderdaad de kalender aanpassen en middels 1 knop meerdere dagen op [bezet] [beschikbaar] of [op aanvraag] zetten. U kunt dat doen door op het weeknummer te klikken. Er verschijnen dan drie opties waaruit u een keuze kunt maken. Vervolgens wordt de gehele week aangepast.
Wat is het nut om de kalender steeds te gaan bijhouden?
Het is erg belangrijk om de kalender up-to-date te houden omdat:
- u vanaf dat moment alleen nog maar aanvragen binnenkrijgt die relevant zijn zijn. Immers weet een klant wanneer u nog ruimte heeft. U hoeft niet onnodig mails of telefoontjes te beantwoorden.
- Het is niets vervelender voor een klant om een (reserverings)aanvraag te doen en dan te horen dat er geen ruimte is. Gebeurd dit meerdere malen dan zal deze klant niet terug keren naar onze website en zal u ook minder bezoekers kunnen krijgen in de toekomst.
- Bij regelmatig aanpassen van de kalender zal u hoger worden gerankt, ons systeem zal dit belonen door de advertentie hoger te gaan plaatsen.
- Een ingevulde agenda geeft vertrouwen aan een klant, die heeft het gevoel dat de advertentie up-to-date is. Een advertentie waarbij alles op [vrij] staat kan de indruk geven dat de advertentie niet up-to-date is en dat de periode die men graag wil komen toch wel bezet zal zijn. Hierdoor kunnen mensen niet de moeite gaan nemen om een aanvraag te doen.
Hoe kan ik mijn Ical koppeling weer verwijderen?
U kunt u aangemaakte ICal verbinding weer verwijderen. Ga hiervoor naar de rubriek 'kalender beheer'. Onderaan kiest u voor 'koppel een kalender'. Zodra u hier op klikt ziet u uw Ical link staan met daar achter de knop [kalender verwijderen].
Reviews
Hoe zorg ik ervoor dat ik meer reviews krijg?
De makkelijkste manier om vele reviews binnen te krijgen is gasten, nadat ze hebben genoten van uw verblijf, een uitnodiging te gaan sturen om hun bevindingen via het gastenboek in jullie huis-advertentie, met jullie te delen. In deze mail naar de klant is het verstandig om de URL (de website link van uw advertentie op onze site) door te geven. Op die manier hoeft deze klant alleen nog maar op de link te klikken om een reactie in jullie gastenboek achter te laten.
Hoe kunnen mijn gasten een gastenreview schrijven?
In uw advertentie op onze site ziet u halverwege een rubriek 'ons gastenboek' staan. Daar kunnen uw gasten, die hebben genoten van uw verblijf, nadien een reactie achter laten.
Kan ik ook reageren op een review?
Ja dat kan. U kunt reageren op een review. Ga daarvoor in uw beheerscherm naar de rubriek [mijn vakantiehuizen] en klik in de linker kolom op de subrubriek [gastenboek]. Onder het sub-kopje 'bekijk hier uw binnengekomen recensies en laat evt. een reactie achter' kunt u gasten bijvoorbeeld bedankend ontvangen van een goede review of zeggen dat ze fijne huurders waren. Geeft een gast een verbeter punt of mankement aan dan kunt u ook hier aangeven dat dit bijvoorbeeld inmiddels is verholpen of opgelost.
Ik wil geen reviews in mijn advertentie, kan ik deze uitzetten?
Ja dat kan, u kunt het gastenboek verwijderen uit uw advertentie. Ga daarvoor naar de rubriek [mijn vakantiehuizen] en klik in het linkerkolom op [gastenboek]. Hier ziet u de mogelijkheid staan om u gastenboek te verwijderen uit uw presentatie.
Tarieven en bijkomende kosten
Hoe kan ik de prijs die staat vermeld op de overzichtsfoto gaan aanpassen?
Na een zoekopdracht komen bij alle verblijven een prijs naar voren op de overzichtsfoto. Dit is een 'VANAF' prijs die een potentieel klant een indicatie geeft vanaf welke prijs het huis te huur is in een laag seizoen week. Zeg maar de laagste prijs. Deze prijs kan aangepast worden in uw beheer onder de rubriek [gegevens]. Vervolgens ziet u halverwege de kop 'minimale prijs' staan.
Daar kunt u een prijs invoeren die zichtbaar wordt bij uw advertentie.
Servicekosten/bijkomende kosten...wat is het verschil tussen optionele kosten en verplichte kosten.
In uw beheer kunt u bij de rubriek [tarieven] ook kiezen om bijkomende kosten op te geven. Je hebt hier heel veel mogelijkheden van bijkomende kosten.
Daarbij kunt u opgeven of deze 'verplicht' zijn of 'optioneel'.
Maar wat is het verschil?
'Verplichte bijkomende kosten' zijn bijvoorbeeld einde schoonmaak of toeristenbelasting. Deze moeten altijd worden betaald indien het huis wordt gehuurd.
'Optionele bijkomende kosten' zijn bijvoorbeeld extra kosten voor huisdieren of het gebruik maken van de sauna die in rekening worden gebracht. Het zijn dus kosten die alleen worden berekend als men daadwerkelijk een huisdier meeneemt of gebruik gaan maken van de sauna. Dus iemand die geen huisdier meeneemt hoeft dit ook niet te betalen dus moet dit ook niet als verplichte kosten worden opgeven maar als optionele kosten.
Wat wordt er verstaan onder een 'weekend?
In uw [tarieven] rubriek kunt u ook kiezen om een prijs per weekend te gaan invullen. Een weekend prijs in ons systeem is de prijs die een klant betaald voor een periode van vrijdag tot maandag.
Ik wil toeristenbelasting gaan toevoegen/opgeven als extra kosten... hoe doe ik dat?
Onder de rubriek [tarieven] in uw beheerscherm ziet u helemaal onderaan het kopje 'bijkomende kosten' staan. Hier kunt u aangeven dat er toeristenbelasting berekend gaat worden. U kunt hier aangeven wat de kosten hiervan zijn. Zo kunt u de toeristenbelasting per persoon gaan aangeven of bijv. toeristenbelasting per persoon per nacht (op per week):
Maximale- en minimale prijs in de presentatie klopt niet. Hoe kan ik die aanpassen?
Als de prijs die verschijnt op uw overzichtsfoto na een zoekopdracht (dat is een indicatie prijs wat uw huisje ongeveer in een hoogseizoen als laagseizoen kost) niet klopt dan kunt u dit zelf heel gemakkelijk zelf aan aanpassen. Ga daarvoor in uw beheerscherm naar de rubriek [gegevens]. Daar kunt u vervolgens naar wens de minimale prijs en maximale prijs gaan invullen. Daarbij kunt u aangeven of dit per dag of week is:
Covid gerelateerde onderwerpen
Wat wordt er bedoelt met 'contactloos verblijf'?
Tijdens de corona pandemie was er veel vraag naar contactloze vakantiehuizen. Dat zijn vakantiehuizen die men kan huren zonder dat er contact is met de verhuurder. Op die manier is de kans op overbrengen van het virus nihil. Voldoet u huis hieraan omdat u uw huis voor aanvang vast kan open kan doen of maakt u gebruik van een sleutelkluisje dan kunt u uw huis hiervoor ook aanmelden. Deze aanmeld knop vindt u in uw beheerscherm onder de subrubriek [faciliteiten].
Hoe kan ik mijn verblijf tonen als 'contactloos verblijf'
Indien huurders uw verblijf kunnen huren zonder dat ze in contact met u hoeven te komen (wat tijdens de corona pandemie heel wenselijk was) dan kunt u dit aangeven in uw beheerscherm onder de rubriek [faciliteiten]:
Ik wil mijn verblijf niet meer als 'contactloos verblijf' presenteren, hoe kan ik dit uitzetten?
Tijdens de corona pandemie was het wenselijk dat mensen een verblijf huurden zonder in contact met iemand te komen. De voorkeur ging uit naar een 'contactloos verblijf'. Dit zijn verblijven waarbij met een cijfercode werd gewerkt of waarbij de eigenaar voor aankomst de deur open deed en de sleutel op een vooraf afgesproken plaats had neergelegd. Indien u uw verblijf niet meer in deze rubriek wilt hebben staan dan kunt u dit uitzetten op de volgende manier:
'kosteloos of gratis annuleren' , hoe kan ik dat aan of uit zetten?
Via de rubriek [faciliteiten] kunt u het item 'kosteloos annuleren' aan of uit zetten:
Betalingen
Hoe verloopt de betaling via Holland-vakantiehuis.nl?
Om te adverteren op ons platform moet u na het invullen van het aanmeldformulier eerst akkoord gaan met onze voorwaarden. Zodra dat is gebeurd kunt u de aanmelding afronden door online te betalen. Zoals u in de voorwaarden hebt kunnen lezen verlengen wij het abonnement automatisch (stilzwijgend) indien we geen afmelding van u binnen hebben gekregen via de mail 1 maand voor het verstrijken van het abonnementsjaar (datum hiervan kunt u vinden in uw beheerscherm). We sturen u na een jaar dan weer een factuur via de mail die u wederom online kunt gaan betalen.
Wilt u gebruik maken van onze extra services zoals Top-advertentie, Last-minutes of promoten eigen website dan kunt u dit ook activeren in uw beheeromgeving. Om deze acties af te ronden krijgt u ook weer een betaallink te zien op het scherm zodat u online kunt gaan betalen.
Wordt er BTW berekend over de diensten van Holland-vakantiehuis.nl.
Wij rekenen inderdaad BTW over onze diensten. We hebben uitzonderingen voor bedrijven (of eigenaren die een eigen BTW nummer hebben) die buiten Nederland zijn gevestigd maar binnen de EU vallen. In dat geval zal de BTW worden verlegd. Hierbij dient u wel uw BTW nummer te noteren in het aanmeldformulier als u uw verblijf aanmeld op ons platform.
Worden de facturen online gestuurd?
Ja, indien u zich niet heeft afgemeld voor adverteren via ons platform, 1 maand voor het verstrijken van het abonnementsjaar, dan krijgt u automatisch een factuur toegestuurd via de mail voor het nieuwe abonnementsjaar. U hoeft daarvoor niets te doen. Bij de betaling ziet u de naam Wereldvakantiehuis staan. Dit klopt, Wereldvakantiehuis is als het ware de 'paraplu website' waar de volgende websites ondervallen:
- www.holland-vakantiehuis.nl
- www.belgie-vakantiehuis.be
- www.wadden-vakantiehuis.nl
- www.kamermetontbijt.nl
- www.kamersmetontbijt.be
Bij de betaling van mijn jaarabonnement zie ik wereldvakantiehuis staan..klopt dit?
Bij de online betaling ziet u de naam Wereldvakantiehuis staan. Dit klopt, Wereldvakantiehuis is als het ware de 'paraplu website' waar de volgende websites ondervallen:
- www.holland-vakantiehuis.nl
- www.belgie-vakantiehuis.be
- www.wadden-vakantiehuis.nl
- www.kamermetontbijt.nl
- www.kamersmetontbijt.be
U heeft de mogelijkheid om gebruik te maken van onze top-advertentie tool. Hiermee komt u boven de reguliere advertenties te staan na een zoekopdracht. U kunt deze top-advertentie instellen voor een week; een maand; een half jaar en een jaar. Deze kosten voor deze tool staan los van de jaarlijkse abonnementskosten. Het is een extra service die wij aanbieden en waar u gebruik van kan maken. Dus heeft u een top-advertentie voor een jaar afgesloten dan krijgt u daarnaast dus ook tijdens deze periode (zodra u jaarabonnement verloopt) weer een factuurtje voor de jaarlijkse abonnementskosten.
Waar kan ik de facturen vinden in mijn beheeromgeving?
Al uw facturen kunt u terug zien in uw beheerscherm. Ga hiervoor naar de (ronde) accountknop rechtsboven in. Na aanklikken hiervan ziet u 'facturen overzicht' staan:
U kunt in het overzicht (nog) niet zien welke facturen nog open staan en welke inmiddels zijn betaald.
Ik heb een vraag over een factuur of herinnering, waar kan ik die stellen?
Heeft u een vraag over een factuur of herinnering/aanmaning of bent u het niet eens over een factuur dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het volgende emailadres adres.
Ik heb een herinnering gekregen, wat is de procedure bij openstaande facturen?
Ons factuurproces.
We willen graag helder en duidelijk zijn over ons factuurproces. Hieronder kunt u zien hoe wij omgaan met openstaande facturen:
Actie 1: Factuur wordt verzonden.
Actie 2: U ontvangt een eerste herinnering per mail.
Actie 3: U ontvangt een tweede herinnering per mail en post.
Actie 4: U ontvangt een aanmaning.
Actie 5: Als na 8 dagen na verzenden van de aanmaning de betaling nog niet binnen is gekomen dan blokkeren we uw diensten en wordt de openstaande factuur uit handen gegeven aan het incassobureau, waarbij incassokosten (minimaal euro 40,=) voor de klant zijn.
Aanmaning gekregen, wat moet ik doen?
Indien u een aanmaning heeft gekregen dan wil dit zeggen dat wij u een tijd geleden een factuur hebben toegestuurd via de mail. Omdat deze open is blijven staan hebben we u daarna nogmaals 2 herinneringen gestuurd waarop ook geen enkel reactie is gekomen. De laatste stap in ons factuurproces is het versturen van de 'aanmaning'. Krijgen we daar binnen 8 dagen ook geen reactie op dan zijn we genoodzaakt om de factuur uit handen te geven. Wilt u reageren op een aanmaning dan kan dat via de mail via onze klantenservice.
Hieronder nog even het stappen plan wat wij uitvoeren bij het factuurproces:
Ons factuurproces.
We willen graag helder en duidelijk zijn over ons factuurproces. Hieronder kunt u zien hoe wij omgaan met openstaande facturen:
Actie 1: Factuur wordt verzonden.
Actie 2: U ontvangt een eerste herinnering per mail.
Actie 3: U ontvangt een tweede herinnering per mail en post.
Actie 4: U ontvangt een aanmaning.
Actie 5: Als na 8 dagen na verzenden van de aanmaning de betaling nog niet binnen is gekomen dan blokkeren we uw diensten en wordt de openstaande factuur uit handen gegeven aan het incassobureau, waarbij incassokosten (minimaal euro 40,=) voor de klant zijn.
Beheren advertentie
Kan ik mijn advertentie ook tijdelijk offline halen?
Mocht u door omstandigheden uw presentatie van uw woning even een tijdje offline willen hebben dan is dat geen probleem. U kunt dat aan ons doorgeven via de mail: info@wereldvakantiehuis.nl.
Wij doen niet aan restitutie van het abonnementsgeld wanneer u besluit halverwege uw abonnementsjaar om uw advertentie een tijdje offline te zetten.
Hoe kan ik mijn advertentie op de website bekijken?
Op de homepagina van uw beheerscherm ziet u rechts naast de foto van uw vakantieverblijf de link staan 'bekijk op website'. Klikt u hierop dan krijgt u de presentatie te zien op onze website.
Hoe kom ik hoger in het zoekresultaat?
Verblijven met een advertentie score van 100 punten worden het hoogst getoond na een zoekopdracht (onder de top-advertenties). Daarnaast is een complete vermelding van belang voor een goede vindbaarheid op de website. Binnen deze hoofdverdeling staan de accommodaties met een uitgebreide vermelding het hoogst.
Je accommodatie is o.a. beter vindbaar wanneer je:
- een goede omschrijving hebt van je vakantieverblijf.
- voldoende foto’s toevoegt.
- bezetting hebt aangepast
- reviews hebt
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Indien u uw wachtwoord bent vergeten dan kunt u heel gemakkelijk een nieuw wachtwoord gaan aanmaken. Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
Hoe vaak wordt mijn pagina bekeken?
Dit kun je zien bij de statistieken. Ga naar uw beheeromgeving en login met uw e-mailadres en wachtwoord. Ga in het menu naar de rubriek ‘Statistieken’. Hier kunt u onder andere zien hoeveel mensen de presentatie in de afgelopen periode hebben bezocht, wie contact heeft opgenomen of zijn 'doorgesurfd' naar uw eigen website.
Ik heb een reservering binnen gekregen en wil mijn agenda gaan aanpassen, hoe doe ik dit?
Indien u een aanpassing wilt doorvoeren aan de agenda dan kunt u dit als volgt doen:
Stap 1:
Ga in uw beheerscherm naar de rubriek: [beheer vakantiehuis]
Stap 2:
Vervolgens klikt u op de subrubriek [kalender beheer]:
Stap 3: hier kunt u aanpassingen doorvoeren aan uw agenda.
Wijzigingen aan de agenda worden automatisch doorgevoerd, u hoeft deze niet op te slaan. Dit gaat van zelf.
Kan ik de omschrijving van mijn verblijf ook in het Duits, Engels of Frans aanbieden?
Dat kan zeker en is ook zeker aan te raden, ook door buitenlanders wordt onze sites steeds meer geraadpleegd.
Via uw beheeromgeving kunt u gaan naar de rubriek [gegevens]. Daar heeft u de mogelijkheid om uw tekst te plaatsen in het Engels, Duits en Frans.
De locatie van mijn huis wordt niet goed weergegeven op de kaart, hoe pas ik dat aan?
Het komt soms voor dat de locatie van je vakantiehuis niet correct wordt getoond op de Google Maps kaart. Waarschijnlijk herkent Google Maps het adres van jouw vakantiehuis niet. Dit komt soms voor in landen of regio’s waar geen huisnummers bestaan of de straatnaam niet bekend is.
Je kunt de locatie van uw huis op de kaart in uw presentatie heel gemakkelijk zelf aanpassen. In uw beheeromgeving vindt u onder de rubriek [locatie] een overzichtskaart waarbij u het pijltje heel simpel naar de juiste positie kunt verplaatsen op de kaart waar uw huis zich bevind.
Te Koop pagina
Ik ga mijn vakantiehuis verkopen, kan ik gebruik maken Holland-vakantiehuis.nl?
Indien u besluit om uw vakantiehuis te verkopen dan kunt u dit ook doen via ons platform. Wij hebben een speciale Te Koop rubriek op ons platform waar dagelijks vele geïnteresseerden een kijkje nemen. De kosten zijn laag, €135,= excl BTW per jaar. Ook hier vragen wij geen commissie of iets dergelijks. Geeft u aan ons door wat de vraagprijs is en wij zullen de presentatie verplaatsen naar de Te Koop rubriek. Kijkt u voor meer info even op onze speciale aanmeldpagina.
Geeft u de verkoop uit handen aan een makelaar dan kunt u ook overwegen om de link naar de website van de makelaar in de presentatie te vermelden. Op die manier krijgt uw huis een veel groter bereik dan dat uw huis alleen op de website van de makelaar staat.
Dat is zeker mogelijk en zelfs aan te raden. We hebben een speciale Te Koop rubriek op ons platform die door enkele duizenden bezoekers per week wordt geraadpleegd. Door hier uw huis te koop te zetten heeft u een groter bereik dan alleen in 'de vitrine' bij de makelaar. Kosten zijn laag, slechts €135,= excl BTW per jaar. Geen commissie of iets dergelijks. Uw makelaar kan een advertentie aanmaken via het aanmeldformulier. Een andere mogelijkheid is dat wij uw bestaande Te Huur advertentie omzetten naar een Te Koop advertentie. Gaat uw voorkeur naar het laatste uit, laat ons dat dan weten door even een mailtje te sturen naar info@wereldvakantiehuis.nl
Advertentie score
Wat betekent 'advertentie score' en waarom is het zo belangrijk?
De advertentie score geeft aan hoe uw presentatie er bij staat. Of er wellicht nog verbeter punten zijn. Want een hogere advertentiescore zorgt voor een completere advertentie en vergroot de kans op meer boekingen. Tevens worden advertenties met een hoge score extra beloond met een hogere positionering na een zoekopdracht. Met de uitgelichte punten kun je jouw advertentie completer maken.
Mijn advertentie score geeft een cijfer aan in rood tussen de 0 - 49. Wat betekent dit?
Indien u een advertentie score cijfer heeft die tussen de 0 - 49 ligt, en dus in rood wordt aangegeven, dan wil dit zeggen dat uw presentatie eigenlijk niet helemaal voldoet aan de norm die wij hanteren. Met als gevolg dat er een reeële kans is dat uw verblijf minder wordt bekeken en geboekt. Met een aantal simpele handelingen kunt u deze score omhoog krijgen. Welke verbeter punten u moet uitvoeren krijgt u te zien als u klikt op de rubriek [advertentie score]. Heeft u uiteindelijk deze score op 100 punten gekregen dan belonen wij u met een hogere ranking na een zoekopdracht.
Mijn advertentie score geeft een cijfer aan in geel tussen de 50 - 89. Wat betekent dit?
Indien u een advertentie score cijfer heeft die tussen de 50 - 89 ligt, en dus in geel wordt aangegeven, dan wil dit zeggen dat uw presentatie redelijk goed is ingevuld. Maar dat er nog verschillende mogelijkheden zijn om dit te optimaliseren, dat er nog verbeter punten zijn! Met een aantal simpele handelingen kunt u deze score omhoog krijgen. Welke verbeter punten u moet uitvoeren krijgt u te zien als u klikt op de rubriek [advertentie score]. Heeft u uiteindelijk deze score op 100 punten gekregen dan belonen wij u met een hogere ranking na een zoekopdracht.
Mijn advertentie score geeft een cijfer aan in groen tussen de 90 - 100. Wat betekent dit?
Indien u een advertentie score cijfer heeft die tussen de 90 - 100 ligt, en dus in groen wordt aangegeven, dan wil dit zeggen dat uw presentatie er prima bij staat. De bezoeker heeft een goed en volledig beeld van uw verblijf. Wilt u op score 100 uitkomen dan kunt u klikken op de rubriek [advertentie score]. Vervolgens krijgt u de verbeterpunten te zien waar nog aan gewerkt kan worden. Heeft u uiteindelijk deze score op 100 punten gekregen dan belonen wij u met een hogere ranking na een zoekopdracht.
Omgevingstips
Wat kan/moet ik toevoegen op het kaartje bij de omgevingstips?
Onder de rubriek Omgeving kan je kiezen voor [omgevingstips]. Op deze kaart kan je aan een potentieel huurder laten zien wat er zowel in de buurt te beleven is. Op die manier heeft de klant een goed beeld over hoe ver bepaalde activiteiten of tips gelegen zijn vanaf het vakantieverblijf.
Je zou hier bijvoorbeeld goed restaurants kunnen plaatsen maar ook zwembad of musea. Of kunnen mensen in de buurt bijv mountainbiken of een boothuren .... alle tips kan je hier vermelden!
Ga met de muis op de kaart naar de juiste plek en klik het aan, vanaf dat moment komt er een pop-up scherm in beeld en kan je aangeven wat er te beleven is.